Sol och fynd

Hej hopp!

Just nu är jag mätt och...mätt. Jag sitter och dricker cola och väntar på bättre tider (alltså när jag kan gå och lägga mig). Det har åskat och regnat helt stört mycket nu på kvällen. Eller ja sååå mycket var det ju inte men lite läskigt i alla fall? Jag var väldigt glad över att jag hann hem innan det började. Men helt otippat! Vi strök omkring i stan jag och Anna och det var varmt och soligt! Vi höll på att smälta bort i parken. Nu är luften fräsch (så gott som det går i Frankrike) efter regnet.

På en plats som heter Quinconces är det marknad varje söndag. Det tackar vi för. Det såldes massor med gamla möbler, tavlor, serviser, speglar och en hel del kläder och smycken. And I looove smycken. Jag hittade ett gammalt fint Chanelhalsband som jag köpte. Lycka till mig. Anna hittade två underbara armband som hon då köpte. Lycka till alla.
Men jag tyckte om marknaden. Vi köpte en varsin stor glass och glassade omkring i solen. Jag tror nog att man kan hitta massor med bra saker där om man letar, men vi orkade inte riktigt. Jag tänkte ta med mig mamma-mu och Per dit nästa söndag (iiih det är redan nästa!). Säkert kommer de hitta en gigantisk matsalsmöbel som de får köpa flygbiljett till sen.

Annars händer det inte så mycket. Jag tänkte plugga lite nu, men jag vet inte om jag orkar för jag är verkligen dödstrött - och man kan inte direkt säga att jag har varit överaktiv idag. Well well, somnar jag snart är jag pigg imorgon!


image93
Mitt fina halsband!


image94
Stora statyn i Quinconces, den är egentligen mycket större åt sidorna, men orka uppfinna en kamera som tar in allt... Bråkande paret är förresten en bonus.


image95
Såhär mörk var himlen innan det började åska. Det ser typ ut som om jag gjort det i Photoshop.

Godnatt!



Kommentarer
Sandra

Fint halsband!:)

2008-05-14 @ 04:31:28
URL: http://samdra.blogg.se
Sofia

Jaa! :)

2008-05-14 @ 16:33:12
URL: http://broli.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0