Allergolog

Två inlägg på en dag!
 
Jag var iväg till allergimottagningen och det första som sker är att jag inte hittar parkering. Vad är det för något som är fel på alla parkeringar i Stockholm? Tog en som kändes riktigt skum och kände bara att: "Jaha jag får väl ta en p-bot om det är så. Nu. Då."
 
Sedan fick jag vänta och vänta, var i väldigt god tid men till slut fick jag komma in till en sjuksköterska där jag fick gör pricktest och lungkapacitetstest. Alles gut, förutom att jag reagerade på ALLT på pricktestet, och det är inte för att jag är allergisk mot allt i hela denna värld utan för att min hud är ju under nässelfebern så det blev bara en väldigt kraftig reaktion. 
 
Efter allergimottagningen fick jag gå över till S:t Görans huvudbyggnad för att ta blodprov, vilket inte bara var ett utan fyra (tror jag) rör med blod. Det tillsammans med astmamedicinen jag fick tidigare gjorde att jag var så skakis att jag knappt kunde köra hem. Läskigt.
 
 
När jag kom hem fick jag i mig lite mat och lade mig sedan för att vila lite och somnade som en stock. Skönt. Nu ska jag till stallet! Skakig...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0