Solig lördag

Jag sov ända till klockan tio i morse, vilket inte har hänt på väldigt länge. Inte hänt på väldigt länge utan dåligt samvete, i alla fall! Åkte till stallet nästan direkt, där Sagas Horse hage hade kommit. Det kändes riktigt bra att fodra med det istället för vanligt hö, det luktade riktigt gott (var så hungrig att jag hade kunnat börja tugga på det själv) och heeelt utan damm. Jag red Saga en liten stund i sommarhagen, hon gjorde några glädjesprång i början. Så sött. Däremot så hostade hon så mycket att jag bara skrittade och travade lite i tjugo minuter.
 
Sedan höll jag på och fixade i stallet och är nu hemma och tvättar maskin efter maskin. Det är väl ett verkligt i-landsproblem att man har så mycket kläder och lakan att man aldrig behöver tvätta - så när man väl gör det blir det alldeles för mycket tvätt... Det känns bra att få allting rent och fräscht igen. 
 
Ikväll ska jag möta H för att gå på marinan, tänkte jag. Men tänkte köra bil eftersom jag ska upp tidigt imorgon och först åka till stallet och sedan gå på barnkalas!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0