Drömmar

Det här är ju egentligen inte särskilt intressant, men jag måste bara uppmärksamma denna återkommande dröm jag har. Själva dramaturgin i drömmen är nästan alltid densamma, and it goes like this: jag befinner mig på resande fot med folk jag inte känner särskilt väl, typ kollegor. Vi är alltså på väg någonstans och av en slump hamnar vi utanför en fantastisk byggnad där ett väldigt lyxhotell ligger. Jag berättar för kollegorna/de bekanta att jag en gång tidigare bott en natt på detta hotell, när jag skulle vänta på ett anslutande flyg. 
 
Det är alltså ett galet fint lyxhotell och jag minns så väl att jag har bott här en natt, och i nattens dröm vet jag att jag tänkte: "undrar om jag verkligen har bott här, på riktigt?". Och så känns det som att jag vet att jag aldrig kommer att bo där igen. 
 
Aja, som sagt, helt oviktigt. Men hur som helst återkommer denna dröm och den har alltid samma utgång, att vi blir jagade i något slumområde. 
 
Nu blir det dusch, ansiktsmask (är det okej att ha det på sig VARJE DAG?!) och film. Toodels!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0