Generation lat

Jag är så trött. Så trött, trött så freaking trött! Och det är så jobbigt! Det är inte det att jag liksom känner av att jag är trött, men så fort jag bara sätter mig ner eller står stilla en stund drabbas jag av plötslig och spontan narkolepsi (eller hur det heter och stavas).

Jag har inte ett sånt speciellt liv egentligen:

Fredag: upp 7.30, döende, dödens, död. Åker till skolan, håller ut tills att jag kommer till Seven eleven och köper min liten latte. Sitter i skolan, börjar rita i blockets rutdel med olika färger för att inte somna med huvudet mot bordet med en smäll. Åker med tävlingskläder till min in och utgifta faster som ska ge dem till min kusin. Lunchar med henne. Dricker starkvinsglögg. Blir typ packad (ja klockan typ ett på dagen). Åker hem. Åker till stallet. Kommer hem. Har en otroligt non-inspirerande kväll.
Lördag: upp 7.45. Får aldrig bort en jättehinna med vatten från ögonen. Jag ser helt bakis eller faktiskt full ut fortfarande (dock inte från glöggen, från inget alls faktiskt). Försöker preparera håret inför kvällen. Blir misslyckat. Åker till jobbet. Har en kvarts lunch och jag får inte i mig någonting. Jobbar till klockan sex. Sätter mig på bussen och åker till Årsta. Äter middag med klasskompisar. Håller på att somna. Fortfarande hungrig efter middagen. Dricker vin på tom mage. Känner mig alkisaktig. Tar en taxi till pappa och får beskriva vägen för taxichaffören, jag som inte heller kan vägen. Kommer hem till pappa, möts av hundar i extas, och måste mysa med dem i typ 45 minuter innan jag somnar, typ två.
Söndag: Vaknar till vid fem när pappa går upp för att jaga. Har svårt att somna om. Vaknar igen vid halv nio. Bölar för att jag aldrig får sova. Tar en kopp te och tittar på Simpsons. Tar ett bad. Får lätt hicka när det blir en pool på golvet. Känner att jag inte orkar. Går till tunnelbanan, tar fel väg och hamnar på ett jävla sätt vid Hammarbyhöjden. Fattar ingenting. Åker hem till in- och utgifta fastern och äter lunch och adventsfikar. Sen ska vi hämta hennes bil som står på kungsholmen, går hela vägen. Åker sen ut och tittar på när kusin hopptävlar. Åker hem med tvärbanan, det går ingen buss så jag får gå tjugo minuter på en landsväg utan trottoar utan reflex. Blir typ påkörd hela tiden. Kommer hem. Somnar.
Måndag: upp 7.30. Åker till skolan. Dör hela vägen fram till sjuelvan. Köper liten latte 10 kr. Möter upp mamma vid Brommaplan som skjutsar hem mig. Så åker vi direkt till stallet och jag rider i mina vanliga kläder. Kommer hem. Duschar, somnar, äter middag och går och lägger mig igen.
Idag: upp 7.30. Åker till skolan. Dör hela vägen fram till sjuelvan. Köper liten latte 10 kr, äpple och tuggummi. Somnar hela tiden. Fattar ingenting. Möter upp mamma igen vid Brommaplan och får skjuts hem. Åker till stallet och rider ut, mamma på Saga och jag på Red. Åker hem. Duschar, somnar, äter middag och här sitter jag nu.


Och jag är så jävla trött! Jag orkar inte plugga! Jag måste plugga! Men jag är så trött! Är det bara jag som är såhär? Jag har energi till att göra max en grej per dag. Sen dör jag. Av trötthet.


Kommentarer
Fan ny

Hahahahha...."fattar ingenting" var klart bäst.

2007-12-18 @ 22:10:43
Sofia

Jo, sett utifrån kanske... While you're in it är det inte så fantastiskt! Haha!

2007-12-18 @ 22:44:44
URL: http://broli.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0