Skrittur, nap och bio

Jag hade en väldigt härlig dag igår! Jag sov ut (ja, alltså till klockan 8.30 - sovmorgon!), åkte till Oxelgärde där det löshoppades för fullt. Den ena unghästen lite... bättre än den andra. De är söta de små djuren när de inte riktigt vet hur man gör, och så STOLTA över sig själva när de klarat en linje. Språng och bock! Vi skrittade ut, jag på otroligt fina Lillan. Drömhäst... Ett par varv runt galoppbanan i solen, det var härligt.
 
Vi åt en sedvanlig lunch på grillen (köttbullssallad! Låter superskumt men är jättegott), och sedan åkte jag hem och vilade i ett par timmar. När jag vaknade igen insåg jag att jag hade alldeles för lite tid för att hinna göra mig i ordning ordentligt, så det blev bara en liten uppfräschning och så iväg till Kista för bio med Hanna. Höll på att krocka på vägen, vilket var sjukt läskigt och jag fick gråtpanik och ringde pappa. Som man gör i sådana lägen. Vuxet och moget. Men allting gick bra, och det har jag min faktiskt snabba reaktionsförmåga att tacka för! Bara för att man inte kan skilja på höger och vänster i spontana lägen innebär inte att man är dum... (ehm?)
 
Vi såg The dark knight och den var väl bra. Alltså både jag och Hanna är lite för tjejigt realistiska och kan inte riktigt ryckas med i allt hittepå, utan båda satt mest och funderade på dels varför Batman aldrig stänger munnen (är masken ett cyklop?) och dels på hur Batman och Catwoman finner tid till att stå och hångla när det står en atombomb bakom med fyra minuter till detonering och counting down. Och att Batman blir knivhuggen (ett så OTROLIGT bildligt "stabbed in the back" att regissören måste tro att folk har kokos i hjärnan), men det gör inget, han kan fortsätta utan att den typ punkterade lungan stör honom.
 
Men på det hela var det en bra film. Lång.
 
Jag skjutsade hem lilla Hannis och stolpade vidare till Ekerö. Stötte på en polisbil och blev jättenervös? Alltså jag är inte på något sätt kriminell i något avseende, men ändå gör polisen mig - när jag kör bil - väldigt nervös. Men så hade jag ju alltid sämst poäng på trafikregler också...
 
Det var min gårdag det! Denna dag har börjat med frukost och kaffe, solen skiner och jag sitter just nu med en ansiktsmask på och nymålade naglar. Snart bär det iväg till stallet och fina Saga!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0