Om hur jag blev en datornörd

De senaste dagarna har jag surfat runt som en fånge på rymmen på jakt efter... ja, minnet. Min Mackis minne. Jag hade/har ingen aaaning om vad det egentligen betyder med RAM-minne osv. Och för att få veta det måste man googla. Turligt nog fanns det fler som jag, som i forum ställt sig och andra dessa frågor. Först vill jag veta hur mycket minne datorn har, men jag fattar inte hur man får fram det så det var jag tvungen att googla. Sedan ville jag veta om det var bra (himla bra, visade det sig!) minne jag hade i datorn så google på det också. Sådär håller jag på, googlar frågor som "vad är ett RAM minne". Urlöjligt. Get a hobby.
 
 
Jag är ju tjej.
 
 
Jag ska rent genetiskt inte veta något om det.
 
Men jag blev lite nyfiken. Beställde hem ett nyare operativsystem till datorn idag. Alltså... Men vad fasen, det ÄR ju lite roligt? Inte? Okej. Men något måste jag ju göra. För pluggar, det gör jag inte! Så något... minne måste jag ju utforska, även om det inte är mitt eget.
 
Vi får väl se om jag lyckas sabba hela datorn.
 
Gotta go, kom just på en till fråga att googla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0