Maniac

Ja det var härligt att vakna upp till ösregn! Första tanken: Saga.
 
Jag undrar om inte mitt liv egentligen skulle bli bättre om jag bara hyrde en box i samma stall som Saga och inredde den med en säng och en byrå och bodde där för evigt? Så skulle jag kunna vara där för henne och dutta och reda ut svansen på henne och komma med extra filt om det blir lite kyligt om natten. Hon skulle förmodligen komma att hata mig så intensivt att hon skulle försöka bita och sparka mig så fort tillfälle gavs. Jag skulle vara så sjuk och tycka att det var hennes sätt att visa affection på. 
 
Hur som helst hade jag en mycket trevlig kväll igår. Var hos Helena på middag. Var där vid fyratiden på eftermiddagen för att det inte skulle bli så sent hem sen. Var i alla fall hemma mitt i natten. 
 
Idag blir det en repa till stallet (byta täcke på det lilla livet, först fleecetäcke och sedan på med regntäcke, vill ju inte att min lilla häst ska frysa. Hon kan nu se tillbaka och förkasta fyra miljarder år av evolution där arten levt och överlevt utomhus i 40 minusgrader. Jag finns här nu.). Sedan ska jag och mor gå på bio! 
 
På biografen Saga... 
 
 
Jag kan inte sätta fingret på vad det är, men förekommer det kanske lite mycket hästar och särskilt en häst i mitt liv/tankar/känslor/funderingar/prioriteringar/val? 
 
 
Jaha nu kom solen fram, herregud ska hon ha kvar täcket om det börjar regna igen eller ska jag ta av det men tänk om det börjar igen hon är ju så frusen av sig och kan ju få korsförlamning. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0