Dagens bildbevis

 
Bildbevis nummer ett: när jag körde mor till le bus så stod det plötsligt tre älgar vid vägkanten. De såg ganska snopna ut när jag kom körandes och stannade. De bör även ha upptäckt den totala frenesin med vilken vi letade efter telefonerna för att kunna fotografera dem (frenesin översteg nästan mitt hysteriska ögonblick i Grekland när jag plötsligt fick syn på en delfin ute på havet (delfinen var givetvis i havet)). Snabbt tog mamma älg, fjolårsälg och årets älgbäbis det långa benet före och stack därifrån. Men med lite zoom hann jag fånga dem på bild.
 
 
Dagens bildbevis nummer två: Saga blev alldeles förälskad i hästen Julle vars hage vi passerade under vår skogspromenad. Det var mycket länge sedan Saga träffade en häst av hankön, kan man säga. Det märktes. Hon hade mycket svårt att slita sig från platsen. Vi lär återvända.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0