Blå himmel igen och skam

Sådär! Då var det fint väder igen, just som SMHI sa. Tack så hemskt mycket. Problemet är att jag nu har en häst som förmodligen svettas en hel del just nu. I två lager täcken. Men lugn i bussen, jag ska dit och skala av dem och rasta hästen. Det blir tömkörning på ridbanan idag. Regn är bra för då blir banan mjuk för små barfotahovar...
 
Annars då? Nej men utan att riktigt tänka mig för mailade jag en författare till en artikel jag verkligen inte kunde hitta. Jag skrev då det - jag hittar den inte och har du möjligtvis någon idé om var artikeln finns? Väldigt snällt skickade han mig den inscannad. Och hoppades att kvaliteten var tillräcklig, annars skulle jag bara säga till så kunde han göra om det.
 
Detta är en professor i svenska som är typ störst av alla professorer i svenska. Invald i Svenska Akademien 2011. Har skrivit massor av böcker och artiklar och är dessutom riktigt, riktigt duktig och hans texter är (till skillnad från väldigt många andras) roliga och enkla att läsa.
 
Jag ville slå mig själv en aning i huvudet. Skämdes över mig själv. Ibland är jag bara lite för bufflig.
 
Buffeln


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0