Varför låter min dator som ett flygplan ibland

Denna dag har ägnats åt arbetandets dygd. Jag började denna dag klockan 06.27, för det var då grävgubbarna precis nedanför mitt sovrumsfönster drog igång sin gamla grävmaskin och stod och drog höhö-skämt till varandra och kände sig förmodligen väldigt manliga medan de gjorde det. Tänk, att stå bredvid en maskin så stor och gul och bullrig gjord av plåt. Lägg till neongula kläder, att kunna lätta på trycket i närmaste buskage (som för-i-hela-helvetet var utanför mitt köksfönster!!!) och till viss del få dirigera trafik. Säga saker som "starta mätningen!" och spotta rakt ut och ner på marken. 
 
Jag saknade dem så när hela framsidan av huset var upp och ner. Jag ville så gärna se en gul jacka eller en grävmaskin.
 
Nu är de här och de börjar 06.30. 
 
Och gjorde så att jag, som skulle upp en timme senare, på något sätt råkade stänga av alarmet och blev således försenad. You. Made. My. Day.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0