En resa till en hemstad

Hej!
 
Nu är jag tillbaka, utvilad (powernap på cirka 90 minuter) och h e m m a från Oslo! Det är verkligen en stad som jag känner mig hemma i. Jag har under året som jag bott i Stockholm nu (eller ja, sedan jag kom tillbaka från Oslo) flera gånger sagt "Åh, ja... Om det hade varit i Oslo hade jag vetat precis vart vi skulle gå/vad vi skulle göra/vart den bästa råbiffen//musslorna/whateveeer finns". Men nu bor jag inte där, men känner mig alltså mer hemma i Oslo än vad jag gör i Stockholm. Helt olika liv i och för sig, och för mig är det coolt om jag kan få ha mitt stadsliv där och mitt lilla lantisliv här. Något sånt upplägg.
 
Igår åt vi middag igen på ett pizzaställe som fick mig att bara glömma alla andra pizzor jag någonsin ätit. Och i norska mått var det inte särskilt dyrt heller! 160-170 kronor för en pizza. Idag fick jag packa ihop mina saker, samtidigt som en liten katt jobbade hårt för att dra ut sakerna jag lade ner i resväskan, ta bussen till Gardemoen och flyga hem. Hanna plockade upp mig på Bromma vilket jag är väldigt, väldigt tacksam för. Tack! Igen! Säg till när jag ska hämta dig! Så.  Jag tog ett par bilder:
 
Astrup Fearnley 
AF-museet från insidan. Ja mannen med tjockjacka och shorts var väldigt obehaglig.
Tuggummitavlan
Aker Brygge från Astrup Fearley-museet.
Den konstruerade stranden, Oslofjorden.
Favoritsushi.
Jag provar snygga glasögon.
 

Och det var väl allt för denna gång. Nu ska jag sätta igång och göra en goood sallad med rödbetor gratinerade i ugnen med chèvre. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0