En äkta söndag

Det har varit en ganska stressig helg, allting har flutit ihop och jag har försökt ta det så lugnt det bara går trots allt. Igår firade vi vännen Isabel och jag hade planerat att ta bussen in till stan. Den bussen kom inte, för det var invigning av Friends arena. Ja, den ute på Mälaröarna tydligen. Gah! Blev tokig och tog bilen in. Det hade jag gärna inte gjort eftersom jag inte ville vara bunden vid att sova i stan hos någon kompis och sedan köra hem trött från gårdagen. Men det gjorde jag nu då i alla fall. Hämtade upp Isabel i Alvik och körde henne till stallet och sedan hem mig själv. 
 
Tittade på filmen The holiday som jag alltid älskat. Idag hatar jag den. Fick tokångest över att mitt liv inte är en film.
 
...
 
Såatteee. Jag beställde just hem boken Atlas shrugged av Ayn Rand. Älskar The fountainhead så himla mycket och kan inte få nog av Rands sätt att uttrycka sig på. Det är inte mycket som är en antidote mot romantiska komedier som exempelvis The fountainhead. Och nu kom jag på att jag inte äger The fountainhead och skulle ha beställt den också. Åh, alla problem.
 
Känner mig helt splittrad och jättekonstig. Söndagsångest - vilket jag verkligen aldrig har. Men just nu så är det precis vad jag har. Lyssnar på Eminem och tittar på 9gag.com. Känns bättre då.
 
 
 
Life always gives you a second chance - it's called tomorrow.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0