Bank-id-iot

Hola! Åh-jag-sov-så-gott! Trots orkanen/snöstormen/apokalypsen som rådde utomhus igår. Och trots att jag var själv hemma! En vacker dag kanske jag kan sluta vara en amöba och bo själv? Men nu väntar en lång vinter så några vackra dagar skymtas inte än. Till våren kan jag tänka mig att starta ett liv där inte allting hänger på min mor. 
 
Äh, vem försöker jag lura? Jag kommer haka mig fast i mina föräldrar så länge jag lever. Little did they know när jag föddes att jag aldrig skulle bli självständig, så länge de är vid liv. 
 
Jag har i alla fall - under en liten period då jag hade mycket tid - bytt bank. Nu skulle jag för första gången betala räkningarna via den banken. Eftersom jag aldrig fick bankid-programmet på datorn att fungera så har jag använt mig av mobilt bankid för att logga in. Idag var givetvis inget undantag, så jag startade appen och fick ett meddelande i röd text att Bankid är spärrat. Okej. Så nu ligger alla mina pengar och myser på ett konto jag ej kommer åt. Då kände jag att jag hatade nya banken. Vad är det för fel på inloggningsdosor som gamla banken, norska banken och alla andra banker i hela världen (inte) använder? Kodbrickor och bankid och gör-det-själv-men-räkna-icke-med-att-det-fungerar. 
 
Så jag ringde väl till kundtjänst. Där svarade en idisslande ko vääääldigt trött på mina frågor. Kanske var det bara jag som 8.30 hade hunnit komma så mycket upp i varv att jag hoppade hopprep medan jag pratade med honom.  Här började jag i alla fall älska nya banken igen. Det gick superlätt att sparka igång både id på datorn och i mobilen.
 
Nu kunde jag alltså betala mina räkningar.
 
 
:(
 
 
Men nu har jag inte tid till detta. Jag måste iväg och göra 2000 saker och allt är lika bråttom. Fråga: VAD har man för täcke på hästen när det är -1 ute? Jag har panik för allt. Kan jag ta hem hästen och lägga henne i min säng så att hon garanterat inte fryser? Tycker hon om varm choklad och serien Person of interest? Hur ska jag göra så att hästen är 100 procent nöjd i resten av sitt liv? GAAAHAH ansvaret. Ansvaret!!! Ska aldrig köpa barn tänkte jag skriva heh men skaffa barn då. Skulle ha samvetskval och helt plötsligt har jag uppfostrat en som mig själv. En som aldrig s l ä p p e r  t a g e t. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0