Sjuklig pålla

Goddagens bloggis! Jag är så trött just nu, hela förmiddagen och fram till nu har varit stress, stress, stress. Jag vaknade tidigt och tog med mig hunden (i min biiiiil!) till Lövhagen för att se på hoppträningen. Efter en stund ringde mamma och sa att stallägar-Bosse sagt att Saga inte riktigt varit sig själv, och dessutom haltat. Eftersom hon har varit varm i ett bakben ett par dagar har jag inte ridit henne. Så jag åkte till stallet och tog in henne och häststackaren var faktiskt blockhalt på vänster bakben. Och eldvarm i benet och hoven. Panik! Hovböld! Panik!
 
Nu står hon inne i sin box med lugnande i blodet och hö på golvet, med ett våtvärmande omslag om hoven. Ikväll kan en hovslagare komma ut och titta på det, och förhoppningsvis dränera så hon inte har så ont. Sedan har jag insläppet och kvällsfodringen. Så det blev visst en heldag i stallet idag. Vill bara sova...! Jag blir så stressad när Saga har ont någonstans, önskar jag var utbildad veterinär och hovslagare. :'(
 
Jag ska försöka vila en liten stund nu!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0