Äsch!

Nej men alltså det är inte okej hur äckligt det är med mask hos hästar. Ska göra ett träckprov på Saga, och ska då fylla i ett schema för vilka prover jag vill att de gör. Ser på företagets (Vidilab) hemsida för att se beteckningarna för de olika provtyperna. Och råkar givetvis hamna på en sida där det finns BILDER på de olika masksorterna....

Aaghhhhh!!

Jag glömmer aldrig när jag skulle mocka en fölbox, utan att veta att mor och föl avmaskats dagen innan. Alltså spolmask/springmask/dont't know äckligt var det-mask i MASSOR i bajset. Jag grät. Får fortfarande hulkningar när jag tänker på det.

Det är inte okej. Så nu kollar vi masken och get rid of those little suckers!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0