Äntligen så regnar det!

Hej!
Åh, det var verkligen inte igår det regnade här i Stockholm... Eller, var det så? Nej, det var i förrgår. Som-jäkla-vanligt. Åh, det är ju så banalt att klaga på regnet - jag vet. Menvadskamangöradå? Var och klippte mig i morse och alla i de omkringliggande stolarna pratade om 1) Regnet, 2) Semestern, 3) Regn på semestern. Det gör mig deprimerad.
Nej det gör det inte heller, för depression är en helt annan sak. Hatar egentligen när folk använder ordet deprimerad för att typ äggen är slut. Besvikelse är mer passande, för båda företeelserna. 
:-)))
Jaha så jag klippte mig, och köpte massa sårtvätt till hunden som har blivit biten (inte hos frisören). Igår fick jag prata med en snäll kvinna på Albano djursjukhus som berättade vad jag skulle göra med en biten hund. "Absolut ha en tratt, han får absolut inte slicka på såret". Tratt på - tratt av, fortare än det gick att säga "Staffordshire bullterrier". För att den ska sitta på krävs det nog att man gör halsbandet så tight att nosen svullnar upp. Avvaktar med det. 
Nu blir det mer te, och sedan fortsätta med Haruki Murakamis "Kafka på stranden". 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0