Stallet och bebisar

Hoj hoj,
 
Idag har jag hängt på Oxelgärde mellan tio och två. Jag red söta Viggo (som stegrade sig i stallgången - vem gör sånt? Haha), och sedan kom Elin ut med sina små barn och medan hon red sin häst så promenerade jag med killarna och passade dem. Vi åt lunch utanför stallet och hade det ganska bra i solen.
 
Efter stallet var jag barnvakt åt killarna hemma hos Elins föräldrar en stund. Jag låg i en solstol och passade dem medan de lekte i en liten hage i trädgården. Mamma kom över med Dandy och vi drack kaffe och tittade på när barnen lekte och tog upp och gullade med dem emellanåt. Observera att hunden endast drack vatten. Han tog heller inte upp något barn.
 
När jag kom hem var jag ganska så slut; det tar på krafterna att vara med både hästar och barn! Men det är ROLIGT. Jag kanske ska satsa på en karriär som häst/barnskötare? Det vore något det... Ha barnen framför mig i sadeln medan jag rider? Varför inte! :-)
 
Nu ösregnar det såklart efter en dag av strålande sol och 25 grader. Jag tror att hästarna är ganska tacksamma över lite regn, så att inte alla obehagliga fäbromsar och andra insekter är på dem. Inte lika hysteriskt, i alla fall.
Jag ska gå ner i köket och kika efter något att äta till middag!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0