Söndag 22. juli

God eftermiddag!
 
Idag hade jag ingen aning om vad det var för dag, förrän jag gick in på svd.se. Det är ju den 22 juli, årsdagen för det som skedde i Oslo och på Utøya i fjol. Jag kände mig helt vanlig och så vidare. Som om man tror att det ska kännas något i kroppen? Vissa säger ju att det gör det. Andra (jag själv) är tydligen opåverkad. Själv undviker jag att tänka på den dagen alls, den får inte ta så stor plats hos mig. Trots vad andra har tyckt så tog den faktiskt stor plats hos mig, men idag - ingenting. Kan ju inte låta en endaste vansinnig man påverka mig (fast när det gäller relationer så går det tydligen hur bra som helst :-P). Så är det med det. Tänker givetvis på offren och deras anhöriga. Sorgen måste vara det mörkaste som finns. 
 
Annars idag har jag släppt ut hästarna i stallet där Saga står, mockat det stallet, åkt hem och vilat lite, promenerat med hunden, handlat på Internet (min version: lägga saker i varukorgen och när jag är klar; stänga ner sidan), ridit en 4-åring och en annan häst (vad kan den ha varit? 10?). Två söta ston. Det är när man rider svårare hästar (kanske-10-åringen) som man inser hur lätt det är att rida bra på en häst som bjuder till väldigt mycket. Får man ingenting gratis är det väldigt svårt att få till snygg ridning. Kom i alla fall runt och joggade den lite. 
 
Nu har jag just gjort en fin bönsallad, en fetaostsås och marinerat kycklingen till grillpartyt ikväll! 
 
 
Läskig siamesbild som visar hur fint mitt hår blir efter först vara i hård knut uppe på huvudet, sedan svettigt tillplattat under en ridhjälm, sedan hårt knutet på huvudet igen. JÄTTEFINT!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0