Lata sommardagar

... Eller? Det går ganska mycket i ett här, med hästar som ska tas om hand och ridas och givetvis lilla söta Saga som ska klappas på och borstas på! Idag ska hon nog få gå ner till ridbanan igen med sina barfotafötter. 
 
Idag har jag hand om Evas hästar, och fick rädda en hel hög med dem undan fäbromsarna (äckligt stora getingliknande bromsar), och ta in dem i stallet för lunch. En valack och två hingstar. Jag hanterar så sällan hingstar att jag blir lite nervig när jag ska göra det. Med den äldre gick det toppenbra, han är så snäll. Men den yngre är lite av en explosion ibland så då tog jag på mig hjälm och hade med mig ett spö, och fick hjälp av mamma med grinden så jag slapp vända om och stänga den och sådant. Det gick hur bra som helst, de är ett par väluppfostrade herrar. Men man ska vara noga med säkerheten (den fick dock sättas åt sidan när jag skulle ta på ett insektstäcke på den yngre hingsten, han sparkade så mycket efter flugor att jag fick ta emot några sparkar också, men it had to be done).
 
Alldeles strax ska jag åka till Saga och ta hand om den lilla ärtan också. Hoppas att hon inte plågas lika mycket av insekterna som de i Evas stall gjorde. Det verkar som om skimlar är ganska utsatta också? Vi får väl se...
 
Nu sitter jag med min nya Mac också! Det är en lycka att ha en ordentlig dator som FUNGERAR! 
En fin dag på Sagas rygg!
Jag på Viggo
Jag och Calle <3
 
Alla dessa hästar i mitt liv, jag älskar dem alla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0