Inne i jobbdimman

Hola Bandola!
 
De senaste dagarna har jag jobbat, hängt med Ystra Syster och familjen och inte mer än så. Igår efter jobbet var jag och mor till Bromma Blocks och shoppade lite, jag behövde ett laptopfodral (och tydligen en bikini, ett påslakanset, två linnen, en kjol och ett par tights). Det har varit jättedåligt med ridningen, så det ska jag försöka mig på imorgon tänkte jag. Känns så bra att träna kroppen och umgås med fina hästar! 
 
Denna vecka jobbar jag måndag, tisdag, torsdag, fredag, lördag och söndag (puh!). På söndag kväll åker jag ner till Göteborg för att fortsätta till Båstad/Torekov för en skön veckas semester med Isabel. Ska alldeles strax boka flygbiljett. Jag hade verkligen velat åka tåg, men alltså, Uncle Sam/SJ - ett meddelande till er: Om ni vill att vi invånare ska ta tåget och vara så väldigt miljövänliga, gör då inte något av följande:
 
1) ta dubbelt så mycket betalt för biljetterna jämfört med flygbolagen.
2) vad sägs om att sätta in ett X2000-tåg emellanåt, så man slipper harva i sex timmar på ett gammalt snuskigt regionaltåg?
 
Det vore verkligen något. 
 
Så nu blir det flyg.
 
Imorgon ska jag vara lite ledig då, as said. Rida, tvätta, ta hand om hunden, köpa en marinblå Howardsoffa (åh, helt galet att köpa en soffa, men den är så fin och så bra och jag KOMMER att behöva den sen), och kanske bara vila lite? Vad sägs om det... 
 
Nu är jag glad för att Algotsson tog silver i fälttävlan i OS. Väldigt roligt! Synd bara att rapporteringen gällande ridsporten i OS är verkligen katastrof. Simning och typ pingis har tydligen nyhetsvärde, medan Sveriges andra största sport snällt får kliva åt sidan. Jag blir så trött. Jaja. Gammal kärring gnäller högst.
 
Bilder från de senaste dagarna:
 
Söt hund på besök.
Saga och kompisarna på vallen.
Återfunna vänner. Ugglan och Belugavalen är runt 15 år gamla, katten 20.
Och så idag: mina grannar.
Och så just nu: jag i en för stor melonhatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0