2 januari

Som straff för varje kul kväll vaknade jag upp idag och var sjuk. Inte döds,  (men obviously?) förkyld bara. I alla fall hade jag en körlektion bokad så den tog jag mig till. Alltså... Hade en ny lärare. Vad bra det gick? Nej. Jag fick två nervösa sammanbrott på honom. Första gången när han tvärbromsade med sina pedaler, och jag bara: Vad fan gör du? Jaha men då var det enkelriktat. Men gud, big deal. Svårt att säga det som normalt folk? undrade jag. Gång nummer två var när han hela tiden skulle liksom ta i ratten och styra åt mig ungefär. Då frågade jag honom vänligen (alltså vresigt och ilsket): Vill DU köra eller? Nä, det ville han inte. Tror jag det, när man skopar upp 600 kronor på 40 minuter.
Det är mer än vad många ridtränare tjänar. Mindre än många av dem också.
Efter min fartfyllda (hej jag puttrade i typ 30 hela tiden) morgon åkte jag hem och däckade till halv tre. Nu ligger jag här igen.
Så, 2012 har ju börjat bra? So far är jag:
  1. Fortfarande singel
  2. Fortfarande boendes hemma
  3. Fortfarande arbetslös
  4. Fortfarande körkortslös
Inte illa va!
Herregud, härifrån MÅSTE det ju bara bli bättre.
Bild från Den Legendariska Kryssningen i december.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0