Dimanche i februari

Så är ännu en helg till ända. Den här helgen har varit lugn (hahah for a change eller?). Jag har mest fokuserat på att bli helt och hållet frisk. Det går sådär, måste jag säga. Snuvig och så.

Igår var mor och jag på Operan och såg Karmelitsystrarna. Den var bra! Lite segt i första akten, det dramaturgiska upplägget var lite förvirrat. Men annars helt okej, och efter pausen blev den riktigt bra!



Jaha. Sned bild. Orkar inte.

Men Operan är fin!

Efter pausen hade jag inte hunnit dricka upp mitt kaffe. En dam störde sig något otroligt på att jag tog med mig kaffet in:

Dam (kärring?): Ta med sig KAFFE in i salongen?! Hah, tror du att du är på bio eller? Ska du inte ha popcorn också?

Jag (sjukt förvirrad och stirrade på min mugg och på henne. Efter en liten paus får jag ur mig detta): Och vad FAN är det med din attityd?!?

Moget. Men folk vände sig om och tittade på oss, vilket var bra. Trevlig tant, liksom. Jag kanske bröt mot någon etikett, och det beklagar jag ju såklart, men det var absolut aldrig meningen att störa någon.

Sedan möttes vi i toalettkön, och när jag gick emot henne och senare passerade så log jag stort och sa till henne: visst var det en bra bio?

:)

Idag tar jag det lugnt, ska fika med pappa och sedan plugga. I eftermiddag blir det stallet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0