Tenta och rain rain go away

Fredag! 20 april! Regn! Tenta! Jag tänker bara utropstankar idag. Hjälp! Mig!

Jag försöker febrilt att få min hjärna att tycka semantik är kul. Hjärnan undrar vem jag tror jag är och skulle jag någonsin överge Gossip girl och Filip och Fredriks podcast för... Det där?

Nej. Det skulle jag aldrig. För att göra min hjärna glad igen köpte jag brittiska ELLE. Ha ha - som att jag har tid att läsa den? Jag kommer nog göra heroiska försök men jag vet hur det slutar - vaknar upp med läppen fastklistrad på sidan 19 och en halv text om celluliter tatuerad i pannan.

När jag bodde i Oslo sjöng vi ofta om regn. Inga framkallningssånger utan chants som skulle få det att försvinna. Finns förvånande många sånger om regn?

Det är den 20 april 2012 och regnet öser ner. Jag har en tenta imorgon som jag är helt oförstående inför. Mina fötter är iskalla och håret är frissigt av regnet.

För tio minuter sedan började mitt möte på jobbet och jag har väl minst tio minuter innan jag är framme.

Det är FREDAG!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0