Första ridturen

Oh la la! Igår var det riktigt nice, att få rida sin EGNA pålle, vi som hör ihop liksom. Lilla fjärilshästen var så duktig, hon ville till en början kasta av mig och sparkade hejvilt men sedan blev hon så nöjd och jobbade på riktigt, riktigt bra!

Tydligen ska man låta hästen vila i sex månader för att den ska lösa upp låsningar och annat! Hon var mjuk och fin och jag var livrätt och stel. Jag ville inte att hon skulle halta, snubbla elle halka (ja på ridbanan. Den brukar ju vara så hal i april).

Detta fick mig att fundera på min egen stelhet och låsningar som påverkar även hästen. Innan jag sitter upp ska jag promenera med henne och stretcha så att jag inte är stel när jag väl sitter upp - det borde ju vara bra? Kan inte vara dåligt i alla fall!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0