Äntligen helg!

Åh det var så härligt att sluta för dagen igår och gå ut i det fina vädret! Jag gick Henrik Ibsens- och Stortingsgata ner längs med Karl Johan, var tvungen att gå till The Body Shop och köpa ny cleanser, dag- och nattkräm. Köpte även ett nytt rouge för, som så ofta är fallet, mitt gamla var slut.
Jag åkte hem och duschade och bytte om och drog sedan till Mia för att bli bjuden på middag. Fick god ost som förrätt, lax med underbar potatissallad till huvuddito och sen en sorbet (med massa Sambuca i!) till efterrätt. Ah, det var gott. Vi blev liggande och jämrade oss i soffan efter maten, det var så gott!
Sen kom Mias kompis Timmy förbi och då gick vi ut. Först till Nobilis men där var det nästan helt tomt (inte direkt en överraskning i  semestertider), så då gick vi till Horgans där det var lite mer drag. Vi tog en öl och sen gick vi hem. Då gick jag till min vanliga plats på kyrkogården och grävde lite och lade mig senare tillrätta i min kista. FÖR JAG ÄR SÅ GAMMAL OCH TRÅKIG!
Men men, efter en arbetsvecka får man väl säga att det är okej... Jag är dock tveksam.
Så.. ja.
Nu sitter jag på balkongen och ugglar. Skulle ätit frukost men allt, precis allt har ju möglat? Eller blivit klumpigt. Fräscht. Så jag dricker mig mätt på kaffe med gammal mjölk och funderar på att gå de 35 meterna till Rimi och handla mat. Verkar stört jobbigt.
Hade jag haft en pojkvän hade det här problemet aldrig funnits? Båda problemen faktiskt. Han skulle se till att maten åts upp, och var den slut skulle han kunna gå ner och köpa.
Ho ho ja ja.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0