Perfekt lördag, comme d'habitude

Okej, jag är uppenbarligen inte så duktig på snowboard. Eller, det är sällan jag tycker att jag är duktig på något. Kanske att jag är duktig med hästar. Men inte att rida, utan mer hanteringen. Det är bara för att jag älskar de små raringarna helt gränslöst, oavsett om jag känner hästakraken eller inte. Samma med hundar och katter. Jag bara älskar alla jag ser.
Men. Okej, snowboard. Ramlade lite mer denna gång. Vet inte om det är ett tecken på framgång. MEN! Jag klarade liften. IN YO FACE, 7-åring från förra veckan! Visserligen fanns det nya 7-åringar, och denna gång blev jag riktigt irriterad.
Okej, första gången fixade jag inte liften, så jag tog brädan under armen och började gå uppför backen. Då kommer en knäpp liten unge och bara "omeh?" mot mig. Och jag bara: Jamen var det nåt eller? (Insert: Laugh. HAHAHAHA jag käftar mot ett barn?! Jag vet att det är omoget men jag har inget självförtoende när det gäller nya saker så när någon liksom ifrågasätter mig blir jag arg istället. Ok? Ok.) Senare möter jag samma unge igen, och han säger nåt, men han verkar vara lite... efter... så jag bara: Men alltså hallå jag vill inte prata med dig? Fatta.
Gud, man har gone low när man blir irriterad på små barn. Men liksom, sköt ditt. Sen träffade vi på en skitskön unge som bara var trevlig och normal och rolig. Han tävlade mot Kim. Han sa att Kim var "driiit rå!" Och frågade om jag var lika rå. Hrm... Skulle inte tro det.
Okej det var det.
En annan sak jag egentligen skulle säga var nåt om hur mysigt det är med folk jag träffat helt random och lärt känna och hållt kontakten med. Älskar sånt. Välja vänner på en flygplats typ.
Nåja.
Nog om detta. Nu ska jag på något sätt uppbåda energi för att gå ut ikväll. Jag har sååån lust på strumpbyxor och kjol, men det är ju dumt i denna kyla... Eller...? Jag vill! Vi får se.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0