The Squirrel has returned

Back from work. Idag kallades det jobb igen för det var slitsamt på mina små stackars ben! Jag ligger i sängen för att få upp blodet till hjärnan igen. Då borde jag kanske stå på huvudet i och för sig... Anywho.
Det är lite störigt på jobbet för jag märker alla "konstiga" svenska ord jag säger som inga norrmän fattar.
Utdrag:
I say: Sju [chuu]
They say: Syv [syyyv]
I say: Um! - när man håller ett samtal igång eller svarar jakande. Detta tolkas som om jag inte har fattat och frågar "va?" vilket gör att de hela tiden upprepar sig fast jag bara försöker hålla samtalet flytande. Detta resulterar visserligen aldrig i några missförstånd.
I say: Present.
They say: Gave. Inte så svårt kan man tycka men när det sägs riktigt fort fattar jag aldrig.
I say: Hungrig.
They say: sulten. Ingen fattar när jag säger "vrålhungrig". De säger väl typ "Kempesulten" eller nåt. Ja.
Ikväll blir det aktivitet!!! Nej jag bara skoja, funny huh? Jag ska fylla på ett tvättmaskinskort med pengar. Det blir kul! Sen ska jag andas lite luft, tror fan att det också kostar. 5 spänn/inandning. Vila!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0