Lång dag

Ho ho ja ja! Visst fick jag mitt lilla bankkonto till slut. Men jag gjorde en riktig tabbe! Dagen började fint med att jag trampade sönder en av mina iPodhörlurar. Kras sa det under foten, som om jag trampade på ett chips. Platt pannkaka på höger hörlur. Den fungerar trots det! Känns bara lite sådär att ha typ tre metalltrådar i örat. Nej jag bara skojar, den är ganska intakt ändå. Så jag trycker glatt in den i örat!
Tabbe nummer två var när jag hade kommit hela vägen in till banken - det tar väl ungefär 15 minuter från mig in till city - och får höra att jag måste ha mitt pass med mig för att öppna ett konto. Detta skulle tvunget göras idag eftersom att mina lediga dagar kan räknas på en masks fingrar, så det var bara att vända i dörren och åka hem igen, hämta passet (vilket jag höll på att glömma, undrar om jag liksom trodde att jag åkte hem för att bara gå på toaletten?) och åka tillbaka igen.
Väl framme igen så var min bankkille vrålsnygg! Och jag blev en sån där fnittrig inte-kan-väl-jag-tänka-tjej. Jag fnittrade och flirtade mest. Hej seriositet. Dessutom vill jag vara lite snygg på jobbet så jag hade på mig en svart genomskinlig topp med ett litet linne under, vilket jag såhär i efterhand kan kännas lite lätt oseriöst för ett bankärende. Till denna outfit hade jag lagt grädde på moset genom att ta på mig mina Nike löparskor modell gigantus enormus. Det skämdes jag över.
Sedan var jag typ två timmar tidig till jobbet så jag åt en nätt lunch till det facila priset av 150 kronor. Man måste ju älska det här rikinglandet!
Efter jobbet åkte jag hem till Robin och Jesper2 och åt en liten påse ostbågar till middag och tittade på en del av Beck - Stormens öga eller vad den heter. Sen höll jag på att dö Trötthetsdöden så jag hoppade på en buss och åkte hem. Så nu ligger jag här och vet knappt vad jag skriver för jag klipper så med ögonen! Måste. Få. Sömn!
Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0