Kvällsro

Pheeew! Då var jag hemkommen! Jag har handlat och lagat mat efter jobbet. Kul. Meningsfullt. Jag skulle lika gärna fylla magen med lite barr och grus, jag har inte så mycket för matupplevelser ensam. Eller jo, det har jag ju men det blir lite tråkigt. Jag umm:ade rakt ut i luften när jag smakade maten, det var så gott (höll på att ödelägga hela matlagningen när jag råkade vicka lite för mycket på saltpaketet och det blev ett litet vitt berg i stekpannan. Men jag räddade situationen). Ingen svarade. Skönt att vara hemma från jobbet i alla fall!
Det har varit mycket på jobbet idag, comme d'habitude. En tjej på jobbet behandlar mig lite dåligt kan jag tycka. Men eftersom att jag inte växte upp i Harlem eller Bronx så har jag inte så mycket mål i mun att svara henne. Fast som min kära syster sa så ska jag bara vara trevlig mot henne, då har hon ingenting att gå på. Det tog dock lite när hon - i vanlig anda - dumförklarade mig, då sved tårarna bakom ögonen. Det gick bra sen, fick beröm från chefen och det är det enda som räknas. Och så åt jag lite fikabröd, då kändes det bättre hehe!
Jag blev..... trumvirvel... hör och häpna... bjuden på en fest ikväll! Tur att det var just den kvällen jag var den tröttaste människan på jorden, med dödenfötter och allmänt dålig status. Plus att jag har tvättid imorgon och jobb senare. Och utgång ännu senare. Så jag sa att jag skulle höra av mig om jag kom. Jag tror inte det nu...
DÅSÅ! Då ska jag bädda ner mig med lite candy och en film, så får vi se hur kul den här fredagskvällen blir! Nighty!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0