En mamma

Faktiskt så kan det vara så att jag har världens bästa mamma. Det spelar ingen roll hur många gånger jag har tyckt att hon är fånig och repetitiv, alla råd hon gett - minst fyra hundra gånger - har ju satt sig och jag har ovärdelig nytta av dem nu!
Det gäller allt från hur man tvättar (jag är fortfarande inte fullärd, det är ju svårt!), stryker och syr, till hur man tänker i vissa lägen och vart man ringer när man behöver göra konstiga typ skatteärenden.
Detta har hon nött in hos mig och min syster från dag ett, hon måste ha blivit galen när vi bara avfärdade hennes råd som snack och struntprat! Men så kommer jag på mig själv att ge mina vänner samma råd hon har gett mig, och de uppskattar dem!
Och hur ofta hon har rätt. Detta gäller främst devisen att allting löser sig på det allra bästa sätt, man kanske inte ser det just nu, men väntar man lite och tittar sedan tillbaka så inser man att det blev till någonting ännu bättre än vad man hoppats!
"Tänker du så, så blir det så" var i alla fall hennes favorituttryck. Som vi hatade det, jag och Ystra Syster! Idag inser jag hur rätt hon har haft!
Så mamma, tack för alla dina vad som idag måste vara tusentals råd genom mitt liv, de betyder så otroligt mycket mer än vad du kan ana.
Sen att du för några veckor sedan skulle förklara för mig hur man stänger av kökskranen var väl lite... ja säkert   välmenande, men jävligt onödigt! ;) "Du bara trycker ner handtaget...".
Finaste mamman i stan! Tu es ma hëroine!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0