Cette vie!

Ah detta LIV!
Ingenting blir som man förväntat. Dagens sanning. Min sköna dag som jag hade inplanerad, att börja dagen med att gå och handla frukost och annat gott, ligga i sängen och äta samtidigt som jag tittar på filmer - den blev ju inte av. Istället har jag hållit på och hållit på hela morgonen och fixat, ringt runt, kliat (av stress), sprungit till apoteket för att hämta ut mina allergitabletter och sedan till affären för att handla tvättmedel (ett som är supertestat mot alla typer av allergier), och sedan ilat tillbaka och kasta mig ner i tvättstugan för att tvätta mina kläder. Nu sitter jag här. Trött och seg, har en halvtimme kvar tills min tvätt är torr (hoppas jag!) och sedan ska jag gå och handla på riktigt. Måste få hem lite vettig mat.
Ikväll blir det i alla fall friends-mode med sköna herrar från hemtrakterna, de ska dricka och gå ut, det ska inte jag. Jag sparar mig till imorgon kväll istället, för på dagen ska jag jobba!
Det känns skönt att utslagen lägger sig mer och mer. Det enda osköna är att jag är seg och trött av tabletterna. Så det blir så att jag hämtar tvätten, går till affären och går och lägger mig en stund sen. Eller nåt.
Duscha har jag inte ens hunnit än.
Ser ut som en mentalsjuk idag. Och jag orkar inte göra någonting åt det heller. Vilket tyder på verklig galenskap.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0