Ask-im

Ah! Utvilad igen! Jag var inte hemma förrän över ett igår natt, men jag lyckades få lite kvalitetssömn, vilket gjorde att jag slog upp mina små ögon innan klockan ringde (okej nu hade jag satt klockan på 10.30 för att komma upp i "tid")! Jag åkte ut till Askim igår, och det var så mysigt! Det är verkligen landet, och det kan man säga att jag har saknat! Inte i för stor dos då givetvis, det var ju därför jag flyttade, men sådär ibland.
Jag och E satte oss på ett lokalt häng, ett café/restaurang/bar och bara satt och pratade. Kompisar till honom kom och gick, alla känner alla där.
Efter ett par timmar gick vi runt lite och han visade vart han tänkte ha nästa festival och var han hade haft den förra. Sedan gick vi till en kinesisk restaurang och åt mat, det var väldigt bra mat och mysig stämning! Jag skulle ha tagit 21.35-tåget men vi tittade på klockan vid 21, och tyckte att vi hade massa tid på oss, men nästa gång vi tittade så var klockan just 21.35. Så inte det. Nästa tåg gick 23.35 och det tog jag. Men då missade jag sista bussen till Bjerke (MEN JAG VET, det är ju otroligt att jag alltid lyckas bosätta mig utanför allting), och när jag kom ut på Oslo S var det inte direkt någon trevlig syn som mötte mig.
Jag tycker per definition bara rakt av illa om tågstationer. Där är alltid all fuffens på gång, och likaså igår kväll, då det var avspärrningsband och bevisskyltar överallt. Någon hade blivit knivstucken and not in a friendly way så att säga. Charmigt.
Så jag hoppade in i en taxi och åkte hem. Fint för ekonomin. Men åt skogen med den egentligen, jag ville bara komma hem safe. Och det gjorde jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0