Vilodag

Jag tror att det var såhär den norska regeringen hade tänkt att norrmännens söndagar skulle vara. Ligga i sängen hela dagen och inte göra någonting. Att allt är stängt inbjuder ju inte direkt till någon produktivitet. Eller så är det förkylningen som gör det.
Jag har hört att man aldrig får samma förkylningsvirus två gånger. Det kan ju stämma. Men då undrar jag lite lätt vem det är som har smittat mig? Jag spelar upp scener i huvudet på när någon kund har tagit på mig, på min hand och så vidare.
Sen drar man det lite längre och tänker på vilka ens vänner har träffat, och vilka de i sin tur har träffat på. Och inser att viruset förmodligen är en galopp-malaria-bakterie som för alltid har flyttat in i benmärgen.
Så tänker en fullfjädrad hypokondriker.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0