Solo igen!

Nu har ystran åkt. Usch, det blev verkligen jättetomt efter henne! Jag hatar symbolismen i allt resande, det är så påtagliga avsked. Örebro ligger bara fem timmar bort, för bara ett par hundra, så jag ska nog tvinga mig på hemma hos henne också! Och Isabel har jag ju i Göteborg som bara ligger tre timmar bort. Man får påminna sig lite så, annars blir det väldigt ensamt.
Detta är verkligen nackdelen med att bo borta.
Men vi hann med mycket tycker jag! I måndags när hon kom så åkte vi bara hem till mig och låg på min säng och pratade och tittade på Internet, precis som vi brukar göra hemma. Igår gick vi upp tidigt och var ute på stan hela dagen! Vi var på mitt jobb, sen åkte vi till city och gick runt lite, vi såg slottet, var på Majorstuen, Aker brygge, Frogner och Grünerlökka. På kvällen gick vi till Tea Lounge och tog ett glas vin. Där mötte Robin och Iris upp.
Idag har vi inte gjort mer än att titta på Operahuset, som var fantastiskt vackert! Vilken arkitektur! Kändes väldigt oskandinaviskt.
Jag själv hade inte kameran med mig, men syster hade. Så jag får bilder sen. Här är några:
Det var mulet och regn i luften, med vad gör det när man kan gå till Grand hotels café och dricka eftermiddagskaffe? Det blir nog ett återbesök ganska snart eftersom efterrättsbuffén såg mer än lockande ut...
Vyn från Grands Étoile bar är också väldigt fin!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0