Stackare

Jag sov som en stock i natt! Hade bra drömmar och när mobilens alarm (som jag aldrig stänger av, kom igen!) ringde klockan åtta satte jag det på snooze som vanligt. Tills jag insåg att jag faktiskt inte behöööver gå upp. Så jag somnade om. Vid tio vaknade jag nästa gång, och låg och läste en stund. Världens bästa morgon. Hade flyt också, jag åkte ner och tittade om det fanns någon ledig tvättid, vilket det gjorde! Tur!
Mindre tur var att ett av örngotten gick sönder lite i centrifugen... Inte mitt örngott. Centrifugen visste säkert det, och ville göra sönder det bara av ren ondska.
Att bli arg på saker är en rolig företeelse. Man blir ju seriöst arg också, och vill förstöra det man gick in med tån i, eller när datorn krånglar tror man verkligen att den har ett medvetande och gör det bara för att jäklas. Eller jag gör det i alla fall...
Återstoden av förmiddagen har jag städat, gjort rent mina fem golv-till-tak-speglar som magiskt blir alldeles fläckiga fast jag är jättenoga med att inte ta på dem.
Och nu regnar det.
Då kan jag ju inte gå ut.
Synd...
Verkligen.
Och jag tror det finns gudomlig chokladkaka kvar i kylen.
Också väldigt synd, i kombination av 100 tv-kanaler.
Ibland är jag en stackars tjej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0