Morgontankar

Imorse, vid halv åtta-tiden, tittade jag på termometern utanför fönstret. En plusgrad. En! Glittrigt på marken. Man hade ju kunnat önska att det var för att ett Pride-tåg just svischat förbi, men tyvärr är det bara hösten och vintern som är på intågande. Däremot måste jag säga att det är väldigt vacker. Vyn över Oslofjorden är bländande. Men ändå.
Läser om Calle Schulmans ångest i Colombia. Där är det i alla fall varmt. Ser en gammal jobbarkompis bilder från Los Angeles. Norge. Kallt.
Egentligen gör det inte så mycket. Jag har alltid avskytt folk som ska påverkas av vädret. Som om det på riktigt hade någon inverkan? Det kanske det har, jag vet inte.
Just nu väntar jag på jobbsamtal. Känner mig riktigt patetisk som ligger färdigsminkad under täcket. Redo att kasta mig iväg där jag behövs, typ.
Behöver ett nytt jobb.
Om dagen blir ledig tänkte jag spana in second hand-butiker på Grünerlökka. Oslos söder. Jag gillar inte ens söder. Hehe.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0