I'm not colorblind, I know the world is black and white

Hej hej!
Jag får väl inte skriva det här egentligen, men alltså. Oslos lokaltrafik. Quelle blague! Man kan liksom bara... åka (nu jinxar jag det här, kommer åka fast i en kontroll imorgon). Ingen tittar. Inga spärrar. Allt sköter man själv. Och som van vid Stockholms Fort Knox/Gestapo/Guantanamo-spärrar lever jag loppan här. Åker buss. Tar trikken (spårvagnen) just for fun. Åker brallorna av mig helt enkelt.
Jag älskar det! Inte bara för att det blir billigt (som sagt, jag kommer få äta upp det här), utan jag älskar positiviteten! De är inga cyniker, norrmännen. De har ju satt upp blipp-apparater där folk ska läsa av sina kort, och små stämpelapparater också, för enkelbiljetterna. Och det FINNS spärrar på tunnelbanan, det är bara det att de är öppna och på sidorna är det två meters fritt spelrum. Bara att trava in. Men "man har själv ansvar för att betala sin resa". Jo.
Neeej vad jag kommer få böta nu. 900 norska kostar det. Men då har jag väl betalat av alla mina gratisresor...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0