Gymnastiska övningar... i matte.

Att träna på gym här i Norge är väl... egentligen lika dyrt som i Sverige kan jag tänka mig, jag har aldrig satt min fot på ett gym.
Ja, jag är faktiskt ganska stolt över det. Tänk vilka träningsmöjligheter ett stall ger. Man mockar (tränar sidmusklerna på magen?), man sopar, bär vatten, slänger ner höbalar, lassar tre ton hö när det levereras, man går går går och går, hoppar upp och rider. Allt detta på bara en stallvisit. Och säkert mycket mer ändå som jag inte kan tänka på. Bär bommar, lyfter konstiga harvgrejer och så vidare.
*
Men, gym i Norge. Robin jobbar på Elixia, ett trendigt gym som har värsta spaanläggningen att slappa i efter träningen (varför man nu skulle vilja vara kvar, vem har 5 timmar avsatt till träning liksom)(nu kom jag på att jag utan problem kan vara i stallet i fem timmar) och de erbjuder fantastisk service. Jättebra. Sju hundra norska kronor kostar det i månaden, vilket är 840 svenska kronor... För att... få gå in. Och sitta vid en maskin. 10 080 kr blir det på ett år. Eh.
Fast det går ju inte heller att jämföra med hästhållningen i alla fall. Det är knappt två månader av häst. Äsch. Jag tappar poängen här. Jäkla ridning!
Jag ville säga nåt om att gym är dyrt och att man lika gärna kan göra allting hemma. Övningar och löpturer och sådant.
Men det föll ju ganska platt.
Leve ridningen då!
VS
Eller hur, vilket är bäst?


Kommentarer
Anonym

Saga luktar häst, Saga luktar gott!

2010-10-09 @ 21:05:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0