Friluftens land

Jag bor faktiskt i Norge. Skandinaviens friluftigaste land. Jag borde varje dag bestiga någon kolle eller löpa längs en fjord. Hittills har det varit dåligt med det! Jag skyller givetvis på avsaknaden av vettiga träningskläder. Jag har skorna men resten fattas!
Jag skulle behöva ett par såna där tighta byxor som alla har, med dragkedja vid vristerna. Och en bra vind- och vattentät jacka.
Jag vill såklart ha allting från Nike. Jag är däremot lite osäker på om de sponsrar privatpersoner, men det är väl värt ett försök, va?
Annars är ju Classifieds plagg fina!
Hur som helst, jag måste ut i Den Norska Naturen mer! Den erbjuder så mycket mer än den svenska, och trots att jag föredrar att uppleva den till häst borde jag ge den en chans till fots i alla fall!
På lördag ska vårt lilla gäng här ut på tur, hade vi tänkt. Komma bort lite från storstan (stundtals otroligt kvävande) och andas lite frisk luft.
På kvällen vill jag dricka vin! Min fina syster lämnade en flaska rött till mig här, eftersom alkohol i det här landet räknas som hårdvaluta typ.
Bild från här
Där ska man vara ute och hika i dessa byxor. Det hade varit något! Så länge får jag hålla till godo med mina velourbyxor. Bättre än ridbyxor eller jeans i alla fall!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0