C'est cher en Norvège

Lyssnar på Simon and Garfunkel och försöker vila. Stressig dag. Att vara sjuk på en stressig dag blir jobbigt. Att vara sjuk på en stressig dag och dessutom upptäcka att man har betalat 2300 kronor för en kaffe på Kaffebrenneriet, som egentligen ska kosta 23 kronor, det är fanskap.
Jag skrattade vansinnigt först. Helt sjukt ju. Tänk om kaffe skulle kosta över två tusen kronor? 10 000 per arbetsvecka. 40 000 i månaden. Hehehe.
Jag svalde skrattet senare.
Jag ringde till Brenneriet och berättade situationen. Förklarade att jag kommer ner strax innan klockan 13 för att ordna upp detta.
Ja för att göra en lång och tårfylld historia kort så gick det inte. De "skulle se vad de kunde göra"
Då gjorde jag något alla vuxna människor gör när det skiter sig.
*
Jag ringde pappa.
Pappa ordnade.
Kvinnan på kontoret ringde till mig och bad om ursäkt. En halvtimme efter det hon sagt att hon skulle titta på ärendet nästa vecka någon gång och se vad som kunde göras. Hon sa att hon pratat med sin chef och att jag skulle få pengarna nu i helgen.
Bästa pappa.
Jag kommer alltid att behöva honom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0