Trendkänslig?

... Nej, trendängslig! Det här vet jag inte om det är särskilt snyggt, men jag mår uppenbarligen bra av det ändå:

Turkosa naglar? Njoo..

 

Igår var en trevlig dag! Jag hade sällskap med mor in till staden, hon åkte till blodgivarcentralen och jag till skolan. Det var ett väldigt intressant seminarie där vi pratade om tvångsgifte, film och världens utveckling. Lätt oseriösa spekulationer på den fronten.

Efter skolan följde jag med Alexandra till Konsthögskolans exjobbsutställning. Hennes kille gjorde sin kandidatutställning, vilken var intressant. Det var ett slags ljudinstallation med över 30 radioapparater som med sitt unika ljud bildade något som från början endast lät som ett jäka oljud. Efterhand började man dock associera och det var fint. Jag hade faktiskt önskat lite ljus till också, men det känns inte som om jag ska "tycka", obevandrad inom Konst, som jag är.

Därefter swischade jag till Bonti och köpte en fin present till Frida, som jag antar i detta nu har sin lilla bebis på magen. Vi hade igår en Barnvaka, eller Babyshower om man är lagd åt det amerikanska hållet. Vi åt mat och hon fick presenter och vi pratade om ungar i allmänhet. Och Com Hem, och kläder. Ganska vanlig kväll med andra ord, förutom att en av oss stod inför sitt livs största förändring. Häftigt! Det låg i luften, denna för världen lilla förändring, men för henne den största någonsin. Stämningsfullt.

Jag köpte också Den Bästa Bikinin i historien. Jag älskar den vanvettigt och den är helt enkelt bäst. Nej, men en eloge till Lindex som designar bikinis efter hur människor FAKTISKT ser ut, och inte som HM som verkar tro att alla är magra supermodeller, där brösten helt enkelt utgörs av två bröstvårtor (som GUD FÖRBJUDE inte får se ut som riktiga, utan de bara finns där, typ i teorin - alla kan väl bära vita genomskinliga bandeaubikinis gjorda av en tyglängd på 2 mm?). En jättefin blå bikini som tack gud - eller designern - har knytband i ryggen så man kan välja kupstorlek utan att få ett ryggomfång på två meter på köpet. Minus för trosorna som var lite trötta. Men det köper jag. Ja, uppenbarligen.

 



Kommentarer
nikolina

heeet färg !

2010-06-15 @ 22:46:13
URL: http://nikoliinas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0