Syyyk

Då var jag sjuk igen! Jag och hästen. Snuv snuv, host host, ont i halsen. Nu vet jag inte om hästen har särskilt ont i halsen, hennes sjukdom beror nog mera på hö. Måste byta hö. Till hösilage. Hon med hösilage svarar inte. "Numret du har ringt har ingen abonnent". Men det hade ju det häromdagen? Vadan detta? Det har tagit mig hela dagen att få tag i en veterinär, när jag äntligen fick det, fick jag bekräftat att det var det jag trodde att det var, och nu vill Hon Med Hösilaget inte svara. Suck.

Om det är mögel i höet får hästen en allergisk reaktion, vilket visar sig i symptom som slemproduktion, snuva och hosta. Höet måste vara fullständigt snustorrt när det ska packas, annars bildas mögel om det är minsta fukt i höet. Det behöver inte ens utvecklas mögel, utan höet kan vara dåligt utan att det syns. Det är verkligen inte bra för hästarna att få i sig dåligt hö, och generellt brukar det räcka med att man byter foder så ska hästen bli frisk igen, eventuellt kan viss medicinering vara nödvändig.

Min lilla hästaloa! Jag får jättedåligt samvete.

Så, jag själv är också dålig; otroligt ont i huvudet, ont i halsen och allmänt seg. Typ svettig för minsta ansträngning. Jag blir galen! Men det är inte så konstigt, det är väldigt varmt i solen, men riktigt kallt i luften och de kalla vindarna gör ju sitt till. Men det gör mig lite ledsen, jag har inte tid att vara sjuk! Men idag tog jag ledigt och lyckades till och med sova mellan 13 och 17, det var bra. Handlade Bafucin och lite glass också. Jag avskyr att ha ont i halsen. Bafucin är ju toppen men det som hjälper nästan bäst är att gurgla med saltvatten. Superäckligt, men superkurerande!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0