Sådär frisk

Nuuu har jag äntligen träffat lill-Memlan som är hemma! Jag körde ett Emelie-maraton och sov kvar och umgicks idag. Synd bara att jag var sämst sällskap som blev hängigare och hängigare. Jag frös och var allmänt skeptisk. Ingen rolig tjej. Så efter lunchen hemma hos hennes farmor åkte jag hem. Nästa vecka ska jag hugga tag i flickstackarn igen och tvinga till mig umgänge. Det är skönt att hon är här!

Igår var jag i skolan, gick på en trevlig gästföreläsning om den franska filmfestivalen som pågår på Stures. Eller om den börjar snart. Efter det hade vi tala-klassen och vi pratade om fester och taditioner. Tiden flyger förbi på de klasserna och vi blev fort färdiga. Då åkte jag till Maddes jobb, köpte med mig lite kaffe och Ramlösa till henne. Sen svirade jag hem till Madde där Emelie var. På kvällen anlände fler chicas och även min kusin Jonas och vi satt och babblade. Klockan blev så mycket och jag kände inte för att gå redan vid elva, då sista bussen går, utan sov kvar.

Men idag har jag då inte gjort många knop. Emelies andra storasyster var också hos farmor, och hade med sig sina två fina söner, jag lekte med den minsta! En jättesöt liten kille!

Imorgon ska jag jobba åt min Ystra Syster, vilket är ganska skumt för vi är lika sjuka båda två. Suck. Jag är verkligen inte på humör för att jobba när jag mår såhär; ont i halsen, trött i kroppen och snuvig. Men det är bara att bita i det sura äpplet och tänka på pengarna! Och att det brukar vara skoj när man väl kommer dit.

Natti


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0