Min kära lilla ponn.. häst

Jag kom hem från stallet för någon timme sen. Min fina lilla häst verkade må bra. Men hon hostade en gång när jag longerade henne. Det var bara den enda gången så det tar sig, i alla fall. Hon fick gå utan täcke nu, för jag tyckte att det var hyfsat varmt i luften, jag hoppas att hon går in i lösdriftsstallet om det börjar spöregna, men nu verkar det vara sol och jag hoppas det håller i sig.
Min kära lilla häst fastnade med sin nosgrimma i en krok i stallet idag och rev loss den. Eh... hur gick det till?! Plötsligt satt hon bara faaast och hon ville absolut inte ha hjälp av mig. Bra häst reder sig själv och så vips! var kroken lossad. Det är en stark hästaloa jag har. Jag masserade nacken och näsan lite ifall det gjorde ont (på hästen alltså). Blödig hönsmamma, det är jag!

Jag själv mår också bättre, jag har inte riktigt lika ont i halsen eller lika tung järnhjälm på mig idag. Men fortfarande blir jag matt och väldigt varm av minsta ansträngning, tråkigt! Särskilt när jag flänger runt i stallet. Någon måste ju göra't. Jag har liksom tillräcklig ork för att vara vaken och halvt igång, men inte tillräckligt för att orka plugga på riktigt, den psykiska ansträngningen är långt jobbigare än den fysiska. När det gäller att hålla igång i alla fall.

Nu ska jag titta på senaste Gossip girlavsnittet och vila lite innan jag faktiskt måste plugga! Eller plugga, jag skulle ha läst ut en bok tills imorgon men eftersom att jag inte ens hunnit börja så blir det till att googla den...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0