Blomster!

Idag har jag varit i skolan! Jag hann inte få i mig något kaffe innan jag skulle iväg så hela bussresan satt jag och längtade efter en stooor kopp! Så fort jag steg av på Brommaplan sprang jag och köpte mig lite. Och det var det.


Hähä nej då. Jag åkte till skolan, fick snart veta att jag och kanske hälften av klassen inte läst boken vi skulle diskutera. Ehm. Det var ju ganska oundvikligt att hamna i en diskussionsgrupp där ingen hade läst. Så vi satt och diskuterade mest hypotetiskt, typ: Fråga: "Finns det några indikationer på att romanens stil har färgats av kolonialiseringen på Guadeloupe?" Vi: Jooo... men alltså... Det måste det ju göra... De odlar ju bananer? Typ. Eller? Alltså, man hittar säkert skitmycket sånt om man LÄSER boken.

Goddag yxskaft. Här var jag i en grupp där JAG var den som läst mest. Och det bådar inte gott. Nu har vi lämnat romanerna för poesin. Vi får väl se hur stor framgången är på den fronten.

Efter det otroligt givande seminariet begav jag mig till Östermalmstorg och hälsade på Madde, vi åt lunch och hängde i blomaffären. Jag kom givetvis inte tomhänt därifrån! Fem vita stora rosor, tre buntar av något vackert som jag helt glömt bort namnet på, två Mårbackapelargoner och en vas. Så ja. Nu doftar det gott hemma! Inte för att det luktade illa förut, jag försöker inte dölja något. Hehe.

När jag kom hem städade jag i några timmar. Ringde fina Emelie som välbehållen kommit hem! Imorgon får jag träffa den lilla gullan.

Nu ska jag plugga (mina kvällar är så överraskande, man vet aldrig vad som händer! Rätt vad det är kan jag sitta på ett flyg till Paris! WIE!) (Inte)!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0