Att mata den vita eller svarta hunden

Jag läste någonstans att man kan dela upp sitt inre (i princip) i två hundar. En vit och en svart. Den vita står för bra självkänsla, bra tankar och positiva mönster. Den svarta är då raka motsatsen, med negativitet och elaka tankar om sig själv. Men även om andra. Hat föder ju som sagt hat och är man aggressiv mot andra står det förmodligen som ganska självklart att man är aggressiv och elak mot även sig själv. Man får välja vilken hund man vill mata, vilken som ska växa sig stor och kraftfull. Det är bara att välja.

Jag såg Bella och Tyras show för första gången nu idag och MY GOD! Kissie var gäst och man gapar ju bara. Jag kan inte tro att det är sant. Nog för att det är karaktärer hit och dit, men någon uppfostran har man väl? Eller så har tjejen inte lärt sig att det finns hundra andra sätt att vara avvisande på. Några smidigare, typ.


Nåja. Min dag har varit finfin! Stallet, what else? Från 10 till 17.30. Och jag får inte ens betalt! Hehe. Jag får betalningen i form av fina hästar och mysigt i stallet. Jag hade däremot så fruktansvärt ont i ryggen, jag hade svårt att gå och det var också svårt att andas. Ganska jobbig kombination, faktiskt. Jag måste verkligen gå till en kiropraktor. Men idag var det klämdag och väldigt svårt att få tag på en, så vad gör man då? Då kan jag säga att man tar ett nybyggt stall, en mamma och en mjuk filt. Sedan lägger man sig på golvet i det nya stallet och ber mamman knäcka tillbaka den låsningen i bröstryggen. PANG! Sa det så gick det i alla fall att andas. Sen red jag ut på en unghäst...

Motion är bra för ryggen säger ju alla!

Nu har jag nästan blivit klar med min uppsats i franskan. Jag har bara min conclusion att skriva, det går tyvärr inte lika fort som jag tänkt. Det svåra ligger i att flödet mellan hjärnan och fingrarna har ett hinder, där den svenska tanken ska översättas till franska på bara millisekunder. Många formuleringar är säkert lite koko men jag ska skicka in uppsatsen till min lärare för korrekturläsning.

Nu är det natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0