Skööönt

Idag gick jag upp klockan sju för att hinna till stallet innan det där vrålvarma klotet hann upp tillräckligt långt upp på himlen för att värma upp oss till max. Runt åtta satt jag i sadeln och red runt. När det inte blåste så var det ruskigt varmt i alla fall, det är omöjligt att få till det! Det skulle vara om jag red nu istället.
När jag kom hem så la jag mig i trädgården med Ystra Syster och solade och läste lite. Vid halv två åkte vi - laddade med morotskaka och kanellängd - för att hälsa på Frida och lillploppan, som var absolut hur söt som helst. De där små, små naglarna - jag älskar dem! Att en människa kan vara så otroligt liten...

Jag och Yster åkte hem igen, jag köpte med mig lite rosé som jag inte drack till middagen som bestod av grillat med fetaostsallad och tsatziki, det var vansinnigt gott! Till efterrätt åt vi GBs gammaldags vaniljglass och jordgubbar. Enkelt men gott!

Nu efter allt fikande idag är jag rund om magen och mätt och trött och lagom mosig. Jag ska lägga mig och titta på en film, jag hoppas på att kunna hyra Shutter Island, jag har läst boken ett par gånger och den är ju fantastisk!

Jag kan fortfarande inte riktigt släppa det faktum att jag är hur ledig som helst! Ingen skola, inget jobb. Bara jag, solen, böcker och bikinin. Till helgen blir det party.


Nighty



Kommentarer
Annelie Nyberg

Jaa jag har hört det :( fattar dock inte varför den fick det. Den var mycket bättre än New Moon. Älskade den :)

2010-07-01 @ 06:59:01
URL: http://annelienyberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0