Man lär så länge man lever

Ja herregud jag lär mig ju aldrig. Det finns ju några grundregler sådär. Som de som föddes med livets handbok kan. Jag är dock lyckligt ovetande om deras existens. Eller olyckligt vetande kanske.

De går ju i stil med att typ... inte komma i säng 04.20 när man har mucho att göra dan efter. Eller att inte beställa champagnedrinkar, när man som jag är lite, vad ska jag säga, känslig mot just champagne. Eller att inte beställa absintdrinkar. SÄRSKILT inte drinkar som innehåller både champagne och absint (herregud, jag är förvånad över att min dumhet inte har några som helst gränser). Bjud heller inte alla du träffar på på nämnda drinkar. Du blir visserligen väldigt uppskattad, men det är ändå lite man får tillbaka. Och snälla, om man nu behöver nämna det - vilket man i mitt fall måste - lek inte med Isabels galna jättetändare. Du kan råka bränna av dig halva ögonfransarna på höger öga (alltså jag skojar inte. Det är verkligen oerhört genant).

Ät inte all skräpmat du hittar på vägen hem. Du skulle aldrig ta i en korv från Seven eleven klockan 13.03 en tisdag, så varför varför klockan tre på en fredagnatt? Men det räcker inte, utan en kebab från grillen går också ner. Haha! Jag gick inte och la mig hungrig i alla fall.

Annars förlöpte gårdagskvällen utan några större problem. Stackars Isabel tappade sin plånbok (är vi arton eller?). Jag vet inte. Men jag lyckades ha roligt i alla fall!

Och ikväll fortsätter festligheterna, dock i en mycket lugnare tappning, med middag i Lovisas nya hem! Det ska bli kul att se hur hon bor nu. Först ska jag dock till jobbet en sväng, så nu måste jag stryka lite!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0