Ledighet - la suite

Härliga dagar råder! Igår åkte jag hem till Bellsie med två flaskor rosé och jordgubbar. Vi åt middag med hennes föräldrar och hade sen lite mys på taket med musik och jordgubbar. Senare gick vi över till grannarna som består av fyra amerikaner och en fransyska, vi hängde där och drack lite mer vin och badade i deras pool. Eller de andra badade, jag doppade mig faktiskt - årets första! - och försvann lika fort upp igen. Men det är kallt att bada halv ett på natten...

Jag sov kvar hos frugan och idag satt vi nere på bryggan där Bella pluggade och jag solade, lite lätt seg efter gårdagen. Hundarna var glada över det svalkande vattnet och lekte i vattenbrynet. På eftermiddagen fick jag skjuts hem, och jag och mamma åkte till stallet för att älska vår häst lite. Sedan hem, grilla, göra sallad, grädda bröd, äta vanilj med krossad chokladglass och mysa.

Imorgon är det min och mors tur att ta hand om hästarna, så klockan sju ska vi vara på plats för att släppa ut dem. På eftermiddagen ska jag och Isabel till Jungfrusunds marina för lite... fest? Någonting. Allmänt häng, Cape north. Äh jag har ingen aning. Folk. Hörde att det skulle bli varmt i alla fall, det är ju alltid en anledning att fira.


Där står jag nu! Nu ska jag titta på tv och läsa lite innan jag somnar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0